Vietnam – Hoi An, Ho Či Minovo Město a …zpět domů

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 26

Hoi An

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 5

Město se mi původně zdálo poměrně malé, ale populace více něž 120 000 obyvatel zas není tak úplně málo. Skútr nás dovezl do středu města, kde jsme ho nechali zaparkovaný s ostatními stroji a trochu se báli, že tam po návratu nebude. Při půjčení nám říkali, že na motorky pronajaté turisty, mají vietnamští policisté zvláštní cit a že máme vždycky parkovat na vyhrazených (v překladu placených) parkovištích. Myslím, že jsme to tak udělali jen jednou a i v těch opačných případech se nějak nic nestalo. Buď náhoda nebo nesmysl / marketing půjčoven.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 4

Nejdříve jsme procházeli starou část města (Hoi An Ancient Town), kde cestou kromě poměrně pěkné výzdoby potkáte i spoustu turistů z různých koutů světa. Jedna z větších atrakcí je japonský krytý most (Japanese Covered Bridge), který si můžete za drobný poplatek projít tam i zpět.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 6

Cestou městem je k vidění ještě hala Phuc Kien. Je tak barevná, že snad opravdu nejde minout. V Hoi An jsme měli velké teplo a tak jsme udělali jen pár fotek z dálky a dovnitř nešli. Hodnocení a fotky na TripAdvisor nemá rozhodně špatný, takže snad třeba někdy příště. Centrum města na mě udělalo dojem jak architekturou, tak hlavně částí, která se nachází u vody. Město bylo ve slunném počasí barevné, nabyté pozitivní energií. Chvíli jsem pozoroval loďky a život místních rybářů.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 2

Člověk si říká, že tou jednoduchostí života musí být vlastně spokojení a že jen my doma si ten život zbytečně komplikujeme. Pak vám tedy dojde, že boj o jídlo a vracet se každý den do bytu 1+0 asi není taky tak růžový, ale minimálně v té chvíli jsem si tu idylku nechtěl kazit.

Jako v každém trochu větším městě najdete i zde jeden větší trh, kde si lze koupit od koření až po mořské živočichy snad úplně všechno. Moje touha byl vietnamský klobouk, ale nakonec jsem to kvůli velikosti odložil až do Ho Chi Minh.

Přiblížil se večer a tak jsme pomalu zamířili zpět do Da Nang. K véče jsme si dali nudle s hovězím, pivo a nekvalitní vietnamské karaoke. Povedlo se mi se dost na slunci spálit, což byl zážitek do konce dovolené. Hlavně s 50l batohem na zádech. Kdybych věděl, že se mi to po návratu stejně všechno sloupe, rozmyslel bych si to předem.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 7

Další den byl plán jasný, navštívit Dragon Bridge, což byl most s obří dekorací draka a pak se pomalu vypravit na letiště. Samozřejmě pěšky a s batohem na odrovnaných zádech.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 17

Letiště nebylo nějak veliké, takže nebyl problém se v něm zorientovat. Přes všechny varovné obrázky jsem v batohu omylem nechal baterie od Go Pro a tak jsem pořád čekal, kdy mě budou vyslýchat s lampičkou v obličeji, ale nic se nestalo. Dokonce to i baterie vydržela, s čímž jsem si taky nebyl zrovna jistý. Let trval asi 70 minut a dopravil nás do naší poslední destinace ve Vietnamu. Týdny příprav a bylo to tu, náš odlet do Prahy, Ho Či Minovo Město, historicky Saigon.

Tipy:

Hoi An Central Market
Hoi An Old Town
Fujian Assembly Hall
Phuc Kien
Pláž An Bang

Ho Či Minovo Město

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 21

Po přistání jsme vyšli ven a podle infa, které jsem našel na internetu, jsme začali hledat červenou budku a autobus s číslem 109. Ten nás vzal do centra největší města ve Vietnamu (asi 8,5 mil. obyvatel). Jestli někomu přišel velký provoz v Hanoji, tak to ještě neviděl Saigon. V podstatě to vypadalo, že snad není ani možné někde přejít ulici. Roje motorek byly snad všude a nebylo zrovna lehké se jim vyhnout. Zajímavé bylo, že na rozdíl od Hanoje zde trochu víc platila červená na semaforech.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 22

Autobus nás zavezl asi 500m od ubytování, takže jsme si prošli kousek centrem. To vypadá jak malá Čína. Plné reklam, televizí, barev, jídla, jídla a jídla. Ubytování jsme měli přes pár street food uliček, ale až překvapivě na klidném místě.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 56

Před vchodem jsme si museli sundat boty a dostali welcome drink s nějakým ovocem. Začínalo se mi tam líbit. Přímo uprostřed je takový podzemní market s jídlem, jmenoval se Sense Market. Člověk si tam mohl dát jakoukoliv kuchyni. A jelikož jsme už věky byli na vodě a zelenině, tak indické jídlo byla jasná volba. Saigon je trochu dražší, než zbytek Vietnamu, ale pořád vycházel moc dobře. Když se člověk nedá a nekupuje úplně v centru, nají se do 50,- Kč (krom zmiňovaného Sense Market).

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 23

Cestou po městě jsme potkali prodejce kokosů. Měl rafinovaný prodejní model, kdy nám na rameno dal tyč, na které kokosy nesl a po tom, co jsme si udělali pár fotek, nám ho do rukou vlastně vnutil. Bylo teplé odpoledne, tak proč ne. Celý přepravní systém vypadal v podstatě jako váhy, kdy na každé straně měl misku s kokosem. Myslím, že po celém dni měl rameno, na kterém tyč nesl, tak o půl metru níž, než to druhé.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 24

Za návštěvu stojí válečné muzeum (War Remnants Museum). V několika patrech se dozvíte, jaké hrůzy přinesla válka ve Vietnamu a to nejenom ona, ale i její následky na několik generací. Když si člověk vygooglí informace, dojde mu, jaká hra o moc se tam odehrála a jak je špatné, když silným státům jde o sílu / materiální bohatství.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 57

V centru najdete večer spoustu stánku, obchodníků a domácích kuchařů. Koupíte tu koření, kávu, čaje, fake oblečení a opět hromady různých vietnamských specialit k jídlu. Směrem od centra se ještě vyplatí navštívit na nákupy Binh Tay Market. Což je poměrně velká budova s převážně textilním zbožím. Dál od centra najdete také menší pagodu Jade Emperor Pagoda.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 62

Hlavní dominantou města je Bitexco Tower se Sky Deck. Je to mrakodrap, kde se můžete nechat vyvézt do téměř nejvyššího patra. Výtah vypadá trochu ukradený z diskotéky, ale výhled ze Sky Deck stojí rozhodně za to a na takový poslední den ve městě to je ideální.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 25

Na další den jsme si půjčili motorku a vydali se do tunelů Cu Chi. Od města to je vzdálené asi 70km a vstupné bylo kolem 90k na osobu. Za mě naprostá pecka. Tunely jsou ukryté džunglí, průvodce vám ukáže pasti, které se využívaly, projdete se tunelem, který je ideální na klaustrofobii, dostanete ochutnat jídlo, které se dalo pěstovat tak, aby ho nepřátelští vojáci nenašli. Následovala cesta zpět a jako odměna jídlo ve street food marketu, což byl další areál s různými druhy kuchyně. Sice Ho Chi Minh není takový ten klasický Vietnam, ale z kuchyní se tu dá opravdu dobře vybrat.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 61

Následují den jsme skútrem vyrazili ještě o kus dál do chrámu Thiền viện Trúc Lâm Chánh Giác. Bylo to fakt daleko a mnohem horší cesta, ale za to utrpění to stojí. Krásný buddhistický chrám téměř bez lidí, s krásnou zahradou a tím klidem, který mi v Saigonu chyběl. Potkali jsme tam zvláštní paní, která nás buď chtěla vyfotit nebo jsme se měli vyfotit my s ní. Do teď si nejsem jistý, jak to vlastně mělo být. Nicméně na to místo tam často vzpomínám a pevně doufám, že se tam ještě někdy podívám.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 79

Poslední zastávkou byl trh v čínské čtvrti s kořením, kam jsme se vypravili po vrácení motorky pěšky. Jak se spojí Číná a Vietnam do jednoho marketu, je z toho pěkný šrumec. Často jsme jen odhadovali, co se to tam prodává, nicméně člověk si mohl koupit houby, ovoce, omáčky, koření, nudle, oblečení atp.

Tady je krátký seznam cen (dong), za které je možné něco koupit:

• Vietnamsky klobouk: 35.000
  • Cukrová třtina 5.000 – 10.000
  • Smoothie: 20.000 – 40.000
  • Pečivo bylo dražší, moc pekáren ve Vietnamu není.
  • Street food 20.000 – 45.000
  • Trička okolo 100.000
  • Pivo 20.000-25.000

Po nákupu drobností jsme se vraceli zpátky a najednou nám došlo, že naše cesta Vietnamem pomalu končí. Určitě bychom tu zvládli zůstat další měsíc, klidně vlastně i půl roku. Zemi si člověk zamiluje. Za pár měsíců to bude rok, co naše letadlo z Istanbulu přistálo v Hanoji a je fakt, že na zážitky, místa, lidi, jídlo, či atmosféru asi už nikdy nezapomeneme. Nemyslím jen Vietnam, ale celkově oblibu Asie, má své kouzlo. Závěrem, jak kdysi řekl Miroslav Zikmund: „Nelituji žádného dne, kdy jsme byli na cestách“.

Vietnam Ho Chi Minh Hoi An 28

Thien Hau Temple
Saigon Cathedral of Notre Dame
War Remnants Museum

Kde jsme byli všude ubytovaní

Golden Diamond Hotel | 10 Tran Nhat Duat, Hoan Kiem, Hanoj, Vietnam

Viet Nhat Halong Hotel | Bai Chay – 66 Vuon Dao – Lot 6 – Area 2 – Bai Chay, Ha Long, Vietnam

66 Vuon Dao – Lot 6 – Area 2 – Bai Chay, Ha Long, Vietnam

Hoa Bien Hotel | 257 Tran Hung Dao ( Near Khu Do Thi Xuan Thanh), Binh Hoa, Ninh Khanh Ward, Ninh Binh, Vietnam

Quyet Tinh Sapa Backpacker Hotel | 313 Dien Bien Phu, Sapa, Vietnam

Hoang Nguyen Motel | 1071 Nguyen Tat Thanh, Danang, Vietnam

Saigon Smile Hostel | 219/26 Pham Ngu Lao, District 1, Ho Či Minovo Město, Vietnam